Betreft: Halverwege het driejarige project Professionele leergemeenschappen in het vo (PLG) zijn de eerste lessen getrokken en beschreven in een tussenrapportage
Uitgave van: Onderwijscoöperatie en VO-raad
Datum uitgave: December 2015
Vijftien scholen in het voortgezet onderwijs (vo) die zich willen ontwikkelen als professionele leergemeenschap zijn bij de start van het schooljaar 2014-2015 voor drie jaar een verbinding met elkaar, met een onderzoeksteam van het Kohnstamm Instituut en het ICLON aangegaan. Doel hiervan is om niet alleen in de scholen maar ook van elkaar te leren en het leerproces zichtbaar te maken voor de onderzoekers. Halverwege het driejarige project Professionele leergemeenschappen in het vo (PLG) zijn de eerste lessen getrokken en beschreven in een tussenrapportage. Vier lessen komen voort uit het totaalbeeld van de vijftien deelnemende scholen:
Daarnaast is er aandacht voor schoolspecifieke ‘lessen’.
U kunt de tussenrapportage hieronder downloaden.