Binnen de RAP-regio Amsterdam & Zuid-Kennemerland staat het voorkomen van vroegtijdige uitval van startende leraren al jaren hoog op de agenda.
lees verderEr is een grote groep door DUO bevoegd verklaarde docenten die het liefst vandaag nog voor de klas staat. Hoe kunnen zij hun oude beroep zo snel mogelijk uitoefenen?
lees verderTijdens een kennisbijeenkomst van SOM discussieerden projectleiders van verschillende RAP-regio’s over de vraag of en hoe er meer samengewerkt kan worden met het voortgezet onderwijs.
lees verderHoe kunnen de niet-lesgevende taken van docenten beter worden ingevuld zodat daar minder energie weglekt?
lees verderTrainees in onderwijs werkte met het Joke Smitcollege, Wolfert Tweetalig en VU samen om geïnteresseerden in het onderwijs kennis te laten maken met eerstegraads docentschap. Dit project heeft cofinanciering ontvangen via de Stimuleringsregeling oriëntatietrajecten zij-instromers van Voion (2018/2019).
lees verderHet Regius College heeft voor de besteding van de convenantsmiddelen ‘Aanpak lerarentekorten en werkdrukverlichting’ gekozen voor een bijzondere oplossing: het inrichten van twee leerlingenbalies en een structuurklas.
lees verderZodat ze gezamenlijk kunnen anticiperen op de toekomstige arbeidsmarkt in de regio.
lees verderDe Fontein in Bussum gaat het schoolplan opstellen, waarin de jaarlijkse 50 uren ontwikkeltijd een belangrijke pijler worden om identiteit, continuïteit en kwaliteit te borgen.
lees verderDe Montessori Scholengemeenschap Amsterdam stoomt samen met de gemeente Amsterdam statushouders klaar voor bèta-docent.
lees verderHet Goois Lyceum maakt al drie jaar extra tijd vrij voor onderwijsontwikkeling.
lees verder